torsdag 21 februari 2013

This is me.


Jag älskar tavelväggar och vackra blommor.


Jag gillar att fota någon slags 'dagens' i fågelperspektiv. Fil med färska bär och frön gillar 
jag också. Och kaffe är ett måste.


Ljusa pasteller, askar, lådor och boxar är min grej... Och mönstrade tapeter, även om vi just nu 
har för liten yta att gå loss på.


Att slänga fram mitt mood på mattan får mig på andra tankar och hjälper mig att vara här och nu.
Idag är livet starkt och skört på samma gång, lite barnsligt och en 
längtan att rå om min trötta vinterhud.


Jag är en drömmare och det finns nästan alltid en längtan inom mig. Ofta till våren, sommaren, 
Paris, Italien, stränder, klippor, böcker, ord och djupa samtal. 
Men jag kan också älska och uppskatta små ting i nuet, som att lyssna på storebrors 
härliga tankar, lillans leende eller ett riktigt gott kaffe.


Jag har nära till mina känslor och hakar lätt upp mig på saker. Det kan vara en låt, en färg, 
en tesort, vackra förpackningar eller nästan vad som helt.

This is me är Fabrikens tema idag. Susa in hit och läs mer!

17 kommentarer:

  1. Hej, vilken fantastisk blogg, läser den så ofta jag kan.
    Tänkte på postern med fåglarna på grenen du har på bild 1, vart har du hittat den? /Susanna

    SvaraRadera
  2. Inspirerande bilder, härligt porträtt! :)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder. Speciellt den på klänningarna, och fina teer var det också.

    Jag tror nog att det är bra att vara en drömmare, att se nya saker och en vilja att hamna där framme - i något annat. Men ju mer man drömmer desto viktigare att kunna landa i nuet och njuta av det också. Så du verkar ha hittat helt rätt!

    SvaraRadera
  4. Fint inlägg, som alltid. :) Och galgarna... galet fina! Var kommer dom från?

    SvaraRadera
  5. Så fint inlägg med härliga vårig färger!
    Ha en fin kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Alltid så fina bilder och personliga texter!

    SvaraRadera
  7. Du verkar ju väldigt fin, och det där med att haka upp sig det gör jag med.
    Kommer egentligen inte ihåg hur jag hittade hit, men jag gillar din blogg.

    //Moa

    SvaraRadera
  8. Fint, fint, fint! Både bilder och text...

    SvaraRadera
  9. ÅÅåå så himlens fint här. Och jag ser att du också har mattan med stort M. Visst är den fin?! Och du, tack för fina inlägg där Mokkasin nämns, tusen tack! Och jag blir helt varm i hjärtat av att se band, papper och pinglor sparas och användas igen. Det gjorde faktiskt min kväll, som att göra någons dag fast nu är den ju nästan slut, ja du fattar :)
    Puss o kram o ha en fin helg! För det ju plötsligt nästan fredag!

    Psst! Snygg karta!





    SvaraRadera
  10. verkligen fint hos dig...
    färgskalan känns så lugn jämfört med min galna palett. mönsterkrockar! färgkrockar! ibland blir jag trött på den, min färgskala dvs.
    det är viktigt att drömma! bara man håller sig kvar i nuet, precis som du säger. det är det som är utmaningen, i alla fall för mig.

    min address:
    kibbutz tzivon,
    merom galil
    13836
    israel.

    skickar du din?
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  11. Älskar den där tapeten! Mina föräldrar har den i sin övre hall. Den växer för varje gång jag ser den. Fantastiskt vacker.
    Ha en trevlig helg
    /Jennifer

    SvaraRadera