torsdag 7 februari 2013

Burkar, glas och vackra flaskor.


Det blir mycket blommor här just nu. Men det gör väl inget. 

Fabrikens tema idag är återbruk, och det jag mest kom att tänka på i vårt hem 
är flaskor, glas och burkar. Gammalt fint som ärvts, 
hittats i källaren eller på loppis. 

Och det bästa man kan göra är att stoppa blommor i allihop och gärna tillsammans 
tycker jag. 

I kusmiburken som skymtar i bakgrunden, förvarar vi barnens D-droppar, 
vitaminer och annat som är trist att ha framme. 

Hos Fabriken hittar du mer inspiration kring återbruk. Jag tyckte till exempel 
att Tina hade en fin idé med byrålådor på väggen. Kolla här!

7 kommentarer:

  1. Klart att det inte gör något med mycket blommor. Det behövs nu i gråvintern när man längtar efter våren så galet mycket!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint!! Gamla flaskor och burkar är det bästa som finns för vårblommorna :) Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Jag blir lycklig varje gång jag ser blommor just nu, någon vårlängtan ligger nog säkerligen bakom de känslorna, så för mycket blommor kan det nog inte bli ;) Tack för titten och glad fredag!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Är också väldigt svag för fina flaskor...

    SvaraRadera
  5. Hur är flaskorna märkta i botten och på halsen? Undrar flasknörd

    SvaraRadera