tisdag 12 februari 2013

Hur det är just nu.


Nu har sjukorna kommit tillbaka till oss och jag behöver förändra något. 
Med en favoritkopp i handen, full med starkt kaffe, kom jag på det.

Jag tar en liten paus. Några dagar, en vecka. Kanske två.

Jag behöver lägga tiden på att baka bröd och annat utan spår av nötter.
Och jag behöver samla ihop dom där orden som surrar i huvudet.
Kladda ner dom nånstans.
Jag vill ta fram symaskinen och sy något fint till lillan
och jag vill komma tillbaka till känslan av att vara uppslukad 
av en bra bok.

Jag behöver lägga undan kameran, datorn och telefonen lite och fokusera 
på det verkliga livet.
 
Jag är så glad över alla som tittar in här. Uppfylld och tacksam över 
fina ord och pepp.
Och tills vi hörs igen vill jag önska alla en god semla och en 
fin alla hjärtanstorsdag, och alla andra dagar också för den delen.

<3

9 kommentarer:

  1. gör så. det är så viktigt att lyssna till det där surret.
    fånga upp och reda ut.
    ses igen...
    kram åsa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har nyligen snubblat över din blogg vilket jag är väldans glad för. Den är himla fin! Blir verkligen inspirerad av allt det fina samtidigt som det du skriver känns tänkvärt och på riktigt. Så; tack för en trevlig blogg. Hit kommer jag komma tillbaka många gånger! /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. du anar inte hur glad jag blir över det. För mig är både ord och bild oerhört viktiga. Så tack.. Jättetack. Och ha en fin helg!

      Nanna

      Radera
  3. En klok insikt. Olika sorters påfyllning är viktigt. Kram

    SvaraRadera
  4. kanner precis likadant,
    sitter anda som en svart beroende framfor datorn och vet inte riktigt vad jag ska hitta pa med mig sjalv...

    ta hand om dig,
    syns snart igen!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej du. Det här är så himla fel inlägg att kommentera på, men jag måste ändå fråga. Var har du hittat Göteborgstavlan som pryder vardagsrumsväggen? Den är ju helt fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej,ingen fara. jag har köpt den på butiken Anyhow i haga i Göteborg. men kolla annars på webshopen anyhow.se

      Radera
  6. Var sak har sin tid. Take care. Simma lugnt. Kram!

    SvaraRadera