söndag 17 februari 2013

Alla hjärtans dag och att anstränga sig.

  
På alla hjärtans dag skrev jag ett kärleksbrev med guldpenna och glitter,
 inget perfekt alls men det kändes fint och bra och mer på riktigt.
Och så gjorde jag chokladtryffelmousse med cointreu och köpte blommor.
Han blev väldigt glad.
 
Och den där pausen jag skrev om blev inte så lång. Men det viktigaste är ju
hur det känns inuti, visst?
 
Det var bra att lägga telefonen på hyllan eller stänga av den helt.
Datorn fick också vara avstängd på dagarna. Men kameran kunde jag inte
riktigt låta bli. Och en och annan instagrambild blev det också.
 
Just när jag är med barnen känns det så viktigt. Att dom känner att jag är
där och med dom och inte halvt i en annan värld.
Det är så otroligt lätt för mig att glida in i andra världar om jag inte
anstränger mig.
 
Så jag fortsätter så och så hoppas jag att Du har en fin söndag.
 
 
Här fick ni ju mer än en bild, men det får väl ändå bli mitt bidrag till

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga pasteller! Och jag förstår dig precis, jag försvinner också lätt in i en annan värld, fast jag vill så gärna vara mera här och nu! Det är en ständig kamp, det där.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar med att glida in i en annan värld... jag har börjat tänka på det mer och mer att jag ska lägga ner telefonen när jag gör saker med sonen. Att inte alltid sitta med telefonen i ena handen och leka med honom med den andra. Svårt i början, men ack så skönt det är ändå. Att bara göra en sak i taget och vara mer närvarande när man är med honom. :)

    Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt det där med att vara närvarande och inte i en annan värld. Det känns som om det lätt blir så i den värld vi lever i men för barnen är det nog bra. :) Fina bilder! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden kära du!!! Jag tror jag håller färgen hemlig tills jag har målat så ni kan få se (ler)
    Artilleriet!!! ojoj, jag såg aldrig att de hade fågelplanscher där. jag har nämligen alldeles precis beställt annat därifrån, men jag såg aldrig några fågelplanscher på webshopen? måste kika igen så tusen tack för tipset...***
    Senare: hittade tyvärr inga på webshopen så de finns kanske bara i butiken?
    och vad jag känner igen mig igen! Det där med att vara närvarande. har alltid varit en drömmare, och lätt flugit vidare nån annanstans, eller så har jag bara flytt. nu vill jag vara här. tränar på det jag med..

    kramar Lycke
    (och så fint på alla hjärtans. förstår han blev glad. tulpaner och choklad blev det här från mig medan han kom med en tokdyr slalomhjälm och glasögon till mig (ler) fast det är ju han som är mest galen i slalom..:)

    SvaraRadera
  5. Så himla fint! Du har kloka tankar du, håll fast vid dem. Jag är också en sådan som svävar iväg...

    SvaraRadera