måndag 20 januari 2014

Nu börjar en ny fas.


Min första jobbdag börjar med panodil och kaffe, pappans bröd och råsaft av
grönt äpple, kiwi, lime och mynta.

Jag känner mig lite överväldigad över tiden jag plötsligt har nu.Tid till alla mina idéer
och lösa trådar. Och kanske är det någon som undrar vad sjutton 
jag ska jobba med nu egentligen?

Jo. Lite av varje blir det ju. Ett antal timmar med Nina och Le kiosk. Jag har en del
idéer och saker på gång när det gäller Zizustadt. Kanske att det kommer 
komma en öst eller väst framåt våren...

Jag har några fotograferingar inbokade och snart kommer du att få veta mer 
om det, och kanske finns det någon som själv är sugen på att bli 
fotograferad?

Jag har några spännande saker på gång som jag inte riktigt vet ännu hur det 
blir med och jag har även fått göra lite inredningskonsultation under hösten.
Och så är det bloggen...

En salig blandning som ni märker. Ibland blir jag galet stressad av att det är 
just precis så här. Rörigt. Och kanske är det därför som huvudet dunkar alldeles
för ofta. Men jag gillar det också... Det passar mig att få lägga upp tiden och
innehållet, att få vara kreativ och påhittig.... och jag tror faktiskt att det gör mig till
en bättre mamma än om jag skulle gå tillbaka till det gamla.


27 kommentarer:

  1. Tycker det låter jättespännande och roligt! Du gör ju helt rätt som testar på detta nya istället för att gå tillbaka i gamla hjulspår. Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Det där låter lite som jag. Som gör lite av allt. Men som verkligen trivs med det! Det ska bli ännu lättare och skönare när barnen börjar förskolan så det blir mer fokus på vad som SKA göras. Nu är det lite upp och ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja herregud... nu fattar jag inte att jag hann nånting förut med barnen hemma. När dom är på förskolan nu så har jag å ena sidan så mycket tid, men tycker ändå att jag har fullt upp liksom:)

      Radera
  3. Du är så himla duktig på allt du gör så jag tror det kommer gå galant för dig!

    Och din William Morris tapet i köket, är det denna? http://www.tapetorama.se/display.php?item=81148&category=Wallpaper

    Jag ska beställa till mitt kök och vill gärna ha precis den tapet du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du vad jag blir glad!

      Ja det är den tapeten! Vet att den finns med både mindre och större blad... och vi har den med mindre blad.. det kan du ju bara fråga dom i affären så det verkligen blir rätt!

      allt allt gott och lycka till med köket

      Radera
  4. Nanna! Vart har du köpt din Melitta 102 i porslin? Hittar bara secondhand, inte på Melittas egen hemsida, där de dock visar dessa i reklambilder. Tack för en härlig blogg! /Ebba

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Ebba! Jag har faktiskt köpt min på loppis jag med... hoppas du hittar någon - älskar min! Och tack för att du besöker min blogg, gör mig glad

      Radera