måndag 11 februari 2013

Om humöret, kartan och en drös med bilder.


Jag är så tacksam över att han kan komma hem från jobbet och utan att blinka stoppa ner 
båda barnen i vagnen och gå en lång promenad. Att han förstår att snart,
snart exploderar mamman om hon inte får vara i fred lite.

Idag har jag mest känt mig arg, irriterad och gråtig inombords. Och kameran blir nån slags 
flykt, samtidigt som den ger mig ännu mer dåligt samvete. 123 bilder blev det, fast jag helst av 
allt skulle vilja ha ro att bara sitta på golvet och leka.

Men att duka fint med luftballongsporslin och göra mangosmoothie kan lindra känslan lite. 
Att liksom försöka göra det trevligt och se dom små sakerna och samtidigt berätta 
hur mycket jag tycker om dom hela tiden, alltid. 
Och bilteckningar och tejp i sängen är ju ganska härligt ändå, eller hur?

En rolig grej med den här dagen är att kartan snart är på scanning. Den var bara
så in i norden väl inramad att jag knappt kunde med att öppna den.
Men nu står den här och väntar och jag blev ännu lite mer förälskad i den 
utan ram faktiskt.

13 kommentarer:

  1. Ibland har man såns dagar, helt enkelt. Inget att göra åt. Bara bita ihop, vänta till kvällen gå och lägga sig tidigt och sen starta på nytt dagen efter. Och föhoppningsvis vara piggare och gladare då. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder....du har så fint hemma:) när kommer kartan bli färdig...så man kan köpa en?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! gör mig väldigt glad.
      Jag vet inte riktigt när det kommer vara klart.. ska jobba med den lite först. Men jag kommer att berätta vad som händer här på bloggen, så håll utkik:)

      Radera
  3. Smoothisarna ser goda ut, skulle sitta fint just nu!

    SvaraRadera
  4. Precis så kände jag med så nu blev det en vecka ledigt och några dagar på lalandia.

    SvaraRadera
  5. Å vad jag känner igen mig. Man får så lätt så dåligt samvete. Men som en klok BVC-sköterska sa till mig när vi precis fått A; när mamma mår bra så mår barnen bra. Så om man mår lite bättre av att ta en runda med kameran så tror jag det är väl investerad tid, även för barnen. Så tänker jag i alla fall för att inte gå sönder av dåligt samvete.
    Och kartan, å vad spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Usch ja sådana dagar är inte roliga. Dina bilder är lika fina som alltid! Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder! Du har så många fina saker hemma hos dig! Ha en fet tisdag!

    SvaraRadera
  8. Beautiful photos of your everyday life, your children are precious!
    x

    SvaraRadera
  9. Känner galet mycket igen mig. och idag har varit en sådan dag minsann! skit också, tänker jag och tycker jag är dålig, förbannar mina nerver och försöker börja om för 17:e gången. men det är ju så man får göra..eller hur! undrar var du hittade skolplanschen med fåglarna, för att muntra upp också mig lite :) den stora som syns nere i hörnet på en bild..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... vissa dagar är det verkligen så där och det är väl bara att acceptera. Jag märker att ju mindre jag har planerat att jag ska hinna göra (för mig själv.. tex blogg, foto, sy osv) desto lugnare blir det och så blir det en bonus om jag hinner ist för total irritation om jag inte hinner. Fåglarna kommer från artilleriet!

      stor kram och fin helg <3

      Radera
  10. Känner också igen mig mycket i det du skriver och önskar jag kunde skriva av mig så som du gör men istället håller jag sånt för mig själv, inget bra.
    Finfina bilder också!

    SvaraRadera
  11. Och tack alla ni andra också för era fina kommentarer. önskar er finaste helgen . Kram.

    SvaraRadera