fredag 22 februari 2013

Fredag, sol och glass på morgonen.



På morgonen lyste solen in. Varma ljusa strålar som tar sig in under huden och 
lämnar ett lyckopirr.

Jag och storebror började dagen med glass. Nästan iallafall. Vi gjorde som  
häromdagen, fast med mindre kokosvatten och mer bär. 
Och dukade fint med glaskoppar. Det är ju fredag redan.

Mina blommor har vissnat och vi behöver nya till helgen. Men jag tycker ändå att
dom är vackra på sitt sätt när bladen faller.

Ikväll tänker jag mig något gott. Ett glas vin och en serie. 
Kanske i sängen till och med.

Men nu. Italiensk choklad och kaffe som får fortsätta vara extra starkt
eftersom det tunga i huvudet inte riktigt vill släppa taget.

Ha en underbar helg <3

Och förresten. 

TUSEN TACK för allt fint som skrevs om mina ord och bilder igår. 
Det gör mig så glad att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. 
Det gör mig glad att ord är något som många verkar uppskatta. 
För mig är dom så viktiga. 
Den där kombinationen av bilder och ord.

5 kommentarer:

  1. Fredag, ja, det er Fredag :) Jeg holder meget af Fredage, de er så fulde af muligheder.
    I begyndte jeres Fredag på en meget smuk måde!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder, mina favoritfärger! Trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh den där turkosa lilla vasen skapar ett enormt ha-begär hos mig! :)

    Ha det gott i helgen och hoppas det tunga i huvudet släpper!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Vad fint med glass till frukost! Kan tänka mig att storebror var nöjd..

    Kombinationen ord och bilder är det bästa som finns och du är så väldigt duktig på det där!

    SvaraRadera
  5. Tusen tack Lisa! jag blir så väldigt glad

    SvaraRadera