måndag 4 februari 2013

Av alla mina kartor är det här min finaste.

Lite grått just nu. Både inuti och omkring. Men det händer 
roliga saker också.

Som kartan.

Visst berättade jag i höstas att jag hade ett roligt projekt på gång.
Lite hemligt så där, men så tänkte jag att, äsch, jag berättar istället. 
Hör mig för lite.

Är Du intresserad av att ha kartan på din vägg? Kanske i en annan 
färgskala eller storlek.

Det är min pappa som gjort den tillsammans med sin kusin på 50-talet.
En fantasivärld med tusentals fantasigator.

Jag har fått full rättighet att jobba med den och trycka upp den. 
Förstår ni vilken ära och hur roligt det ska bli?

Den på bilden är bara 1/12 av hela kartan som ligger
 ihop vikt nånstans i Holland.

16 kommentarer:

  1. Grått här med! men fint. och jag tycker om det du visar. kartan också. men jag måste fundera lite för innan jag har fått upp tapeterna så går det inte att bestämma vad som ska vara på dem. men jag tycker om den..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. och med de orden säger jag givetvis att tavlan är galet fin!!!! glömde det :)

    ~Lycke

    SvaraRadera
  3. Bravo!

    Jag hade velat ha den som originalet. I min mobil ser trycket gråsvart ut och botten lite gulnad.
    Jättefint!!
    Annan tanke är att använda min favvofärg sedan alltid: laxrosa :)
    Str hade jag nog velat ha den som minst 30x40, men gärna uppåt!!

    Har väntat sedan i höstas på detta och nu sitter jag som på nålar, skynda innan jag förgås av habegär <3

    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt underbar karta....Vilka storlekar kommer du göra och i vilka färger?

    SvaraRadera
  5. Men ja! Misstänkte och hoppades. Så roligt! Och absolut intresserad. Jag tycker också den är fin som den är i färgen, men man kan ju göra varianter. Och gärna 50x70. Heja, heja!!

    SvaraRadera
  6. Imponerande måste jag säga! Och så kul! Speciellt att de har gjort den på 50-talet. En fantasivärld med tusentals fantasigator! Men det är ju makalöst vilken bra idé! Inte vilken karta som helst och tänk att du fått äran och resten av kartan finns i Holland! Oj vad många utropstecken det blev :))

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Men iiii, tack för att du sa till om länken! Nu är den fixad. Också glömde jag ju skriva, att det är en vansinnigt fin bakgrund till den här kartan också, det gör ju att den får själ liksom. Riktigt roligt projekt som jag tror massor på. Kram och lycka till och förlåt för länken som pekade fel men nu pekar rätt!

    SvaraRadera
  8. Tycker också om kartor väldigt mycket!

    SvaraRadera
  9. Åh vad kul! Jag har letat som en tok efter liknande kartor så den får gärna tryckas i fler exemplar :-)

    SvaraRadera
  10. Såklart jag är! Vad roligt! Tänker mig den skulle vara fin i mörkblått.

    SvaraRadera
  11. jag älskar kartor och är absolut intresserad.
    hör av dig när du vet mer kring detaljerna
    jag kan tänka mig en i den grå/vita färgskalan som du har
    kram åsa

    SvaraRadera
  12. Det är så roligt och den är så fin! Klart jag är intresserad. Kram

    SvaraRadera
  13. Gud vad kul! Vilken läcker grej, och att den är 11 bitar till!! Låter som ett superprojekt! Skulle vara intressant att få se lite detaljer, så man får se hur fin den är!

    SvaraRadera
  14. Klart man skulle vilja ha en sån karta på väggen! Fin!

    SvaraRadera