onsdag 27 februari 2013

Om igår.


Idag såsar vi runt allihop i myskläder, och jag ska verkligen sluta påstå att jag aldrig blir sjuk. 
Idag försöker jag tänka att det ändå är lite mysigt när 
ingen mår sådär katastrofdåligt.

Och vilka fina tankar ni gav mig om hur man vänder den dåliga känslan. Jag läste och tog in 
dem allihop och sen gjorde jag ungefär så här:

Först tillät jag mig att rasa, gråta och svära en stund. Sen när pappan vaknade ur sin 
febersömn fick jag en timme alldeles för mig själv och jag duschade hett och 
stängde in mig i sovrummet och började sy två kuddar.
Men maskinen krånglade och jag hann mest bara klippa och nåla och sura lite 
till över det. 

Sen tog jag två sovande barn i vagnen på en promenad.
Köpte blommor. Både rosa och blå anemoner. Och ett nytt te.
Och så gick vi till en lekplats och åt mellanmål i sol och fågelkvitter och 
plötsligt kändes det lite enklare alltihop.

Nu blir det varm nyponsoppa och glass och appropå hur jag är; jag kan nog redan 
nu säga att bollfrans är min nya upphakning, så bli inte förvånade om det återkommer. 
Och anemoner också för den delen.

Jag hade visst snurrat ihop dagarna idag. Men onsdag. 
Ha en fin onsdag allihop.

6 kommentarer:

  1. älskar anemonerna, dom blommar här utanför, det är helt magiskt!
    krya på er...
    jag blandar också ihop dagarna. och allra bästa just nu för att vända den negativa cirkeln är långa, relativt raska promenader. gärna med någon man tycker om och kan prata bra med men själv funkar också fint. rensar hjärnan.
    vad mer. en tupplur. sova lite och vakna nästan som en ny. ta en kopp starkt kaffe på det.
    meditera. såklart. och dansa upp och ner till en bra låt i köket alternativ vardagsrummet...

    kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har en rad med finbloggar i bokmärkesraden på min dator. Så de ska vara extra enkla att hitta. Nu är du med. Så fint, så fint!
    /M

    SvaraRadera
  3. Du får gärna visa hur mycket anemoner och bollfrans som helst - ljuvligt. Det där teet dricks här med, så gott och vackert i koppen. Hoppas familjen frisknar till snart! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Superfina bilder och inredning! Vart har du köpt bollfransen? Är ute efter liknande. Tack på förhand. //Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej johanna!

      Tack! Vad roligt att du gillar. Bollfransen har jag köpt på knapp karlsson i göteborg.. såg lite bollfrans på panduro, men tyckte inte att dom hade lika fina.. men kolla där om du inte bor i gbg.

      Radera