fredag 24 augusti 2012

Ord och bilder.






 
Följde en diskussion kring om det är okej att använda samma bilder på bloggen som på Instagram.
Vad tycker ni, är det tjatigt?
 
Jag tänker att på bloggen får orden plats,
dom som försvinner där i vardagsbildflödet.
 
Och om jag hade en bra kamera skulle jag så klart fotografera med den till bloggen
men just nu.
Har jag ingen fungerande kamera alls.
 
Här hemma är jag i något slags inredningsrus.
Så mycket jag vill.
 
Jag placerar ut luktärt som doftar helt ljuvligt och
försöker välja te emellanåt istället för kaffe.
 
Nu på kvällen har jag färgat håret och blåst upp ballonger
inför en sak imorgon.
Mer vill jag nog inte säga nu.
Men vi har lånat en bil och ska åka iväg lite
och jag är ganska nervös...
 
Hoppas alla som läser här får en fin helg.
 
Ps. Era kommentarer gör mig så himla glad.
Och jag är så glad att på så sätt hitta till fler fina små ställen.

5 kommentarer:

  1. För mig blir det aldrig tjatigt. Dina bilder ger mig alltid ett litet känsloryck. Jag blir uppfylld av något som är svårt att sätta ord på - lycka/vemod/balans/hopp/inspiration är några av ingredienserna ...
    Du bjuder in till dina inre rum och jag är bjuden att glida med. Tack!
    Nu blir jag nyfiken. Vad är detta för en dag för dig? Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Och jag är så glad att jag hittat hit
    Jag gillar verkligen instagram
    lika mycket som jag nu saknar det nu när min telefon bestämde sig för att ta sig ett dopp
    i en av saltvattensbassängerna på Universeum i Göteborg
    och inte längre fungerar
    Men kanske snart igen??? Hoppas på det.
    Hoppas din dag blir fin och att den där nervositeten blir
    en hel massa lycka
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Nej, jag blir då aldrig trött på dina bilder. De gör mig ofta glad, för då får jag en liten inblick i vad du gör, och kanske en känsla för hur du mår.

    Varmaste kramar!

    SvaraRadera
  4. du tar underbara bilder och jag tittar sällan på instagram så jag tycker det är jättebra du finns på båda ställen ***

    ~Lycke

    SvaraRadera
  5. Oj jag visste inte att det var en debatt! Jag delar ofta bilder på Instagram som jag tidigare har bloggat. Är det tokigt? Fast det förstås. Liite trist är det ju att som i en blogg jag regelbundet läser bara se bilder på vad hon äter, och sen på Instagram se exakt samma bild. Det blir ju inte så mycket variation i budskapet då liksom ;)

    SvaraRadera