torsdag 16 augusti 2012

Blommor och sånt.







Idag har varit en blommig dag.

Jag druckit Pukka-te  i min ärvda rosenkopp.

Fortsatt vika pom-poms som ska bli till ett helt hav
ovanför bebisens säng.

Gått runt i min blommiga favoriklänning och lyssnat på Sommar med Shima Niavarani.
Det var bra, fast på ett annat sätt än Märta och Lars.

Båda deras röster har liksom satt sig nånstans långt därinne i mig
och jag säger igen att Du borde lyssna.

Tänk om min mamma fick sommarprata en dag.
Vilket fint prat det skulle bli.

Hon ska förresten få sin bok utgiven i Januari och jag är otroligt stolt.

7 kommentarer:

  1. Tack Nanna! Vet du att det är en dröm jag haft, att sommarprata. Två gånger har jag försökt, men jag kvalade inte in. I min fantasi och bland mina utkast finns det en "Sommarpratbok". Jag tänkte att om jag inte får prata, kanske jag kan skriva det istället?

    SvaraRadera
  2. vackert har hos dig!
    har precis hittat hit och letar mig tillbaka i tiden.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. kære nanna
    her er utroligt fint hos dig, både billeder & ord!
    jeg fandt herhen via instagram (jeg er finedage).
    hav en fin aften. /sophie

    SvaraRadera
  5. Hej
    Johanna här..jag följer dig på instagram johannas3=) Du tar underbara bilder!!! Ville höra om du skulle vara intresserad av ett hemma hos reportage för en inredningstidning , jag arb som stylist och gör reportage...Stor kram Johanna Flyckt Gashi (vintage)

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för era fina kommentarer. Gör mig otroligt glad! Skrivit lite längre inne hos er..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint skrivet, och så vacker klänning! Och vad jag längtar tills jag kan lyssna på lite sommarprat. Måtte jag snart finna tiden och lugnet. Stor kram.

    SvaraRadera