tisdag 14 augusti 2012

Hur jag gör.






När jag är ensam dricker jag mitt kaffe ur mina skiraste koppar.
Tar mig tid.

Jag försöker ha ett projekt i veckan.
Just nu: sovrummet.

Jag försöker att lyssna på en sommarpratare om dagen.
Idag Lars Lerin.
Igår Märta Tikkanen.

Båda mycket fina. Berörande på sättet jag älskar.

Jag har sorterat papper på hyllorna
ramat in
och tänker att ovanför barnsängen ska ungefär ett dussin
pom-poms hänga.

De är så avslappnande och drömlika tycker jag.
Imorgon ska jag vika fler.

Men om solen skiner kanske jag åker till havet.

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara säga hej, och att jag fastnade här en lång stund fast jag borde göra mig i ordning för min andra jobbdag efter sommarlovet.
    Jag tycker om att läsa dina tankar och titta på dina bilder. Tack för att du delar med dig! Och ha en fin dag, Julia

    SvaraRadera
  2. Julia!

    Tack så jättemycket för din fina kommentar. Det gör mig så otroligt glad. Tittade in hos dig snabbt i förmiddags och det såg himla fint ut. ska kolla mer nu.

    Ha det gott,
    Nanna

    SvaraRadera