måndag 18 november 2013

Siklöjan och saker jag hade glömt.

 
 
Måndag igen. Jag har städat och längtat mig igenom helgen till Kens tolkning av
Lill Lindfors.
 
När jag gick igenom skåp och lådor hittade jag saker som jag knappt mindes fanns.
Torkade blomblad bland kärlekslappar. Dom finaste skorna som är perfekta till
lillasyster nu. En fransk meny från 60-talet som mina föräldrar
ramat in någon gång då. En väska jag glömt...
 
Idag är båda barnen hemma och vi planerar att baka chokladbollar och
pyssla i eftermiddag. Medan båda sov samtidigt (!) fotade jag Ulrikas siklöja.
Hon frågade för ett tag sedan om jag ville fota den åt henne och det är ju så himla
roligt och en ära att få göra sådant. Mer av det ska ni få se sen!
 
Ha en fin måndag nu.
 




3 kommentarer:

  1. och snart tisdag....mina kvällar är så korta nu, vill sova så fort det blir mörkt!
    måste skriva att jag är så glad att du kom tillbaka hit, det är så lugnt att titta på dina bilder och läsa dina texter utan reklam som flipprar runtomkring! :)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Men du, så himla härligt det låter; att hitta bortglömda fina saker - underbart!, att båda sover samtidit, att styla och fotografera. Och kul för mig att det var Siklöjan du fotograferade såklart! :) Puss o kram

    SvaraRadera
  3. låter som dagen blev en underbar dag! och som vanligt bjuder du på vackra foton. Som vanligt.
    Ta hand om dig och ha en fin Tisdag.
    Kram

    SvaraRadera