söndag 3 november 2013

Barnens rum och lite om dagen.



Idag har jag plockat och dammsugit, druckit kaffe och ätit lakrits. Jag har bakat bröd
och köpt regnkläder till storebror och försökt göra lillasysters första tofs.
 
Det är mörkt men ändå ljust på något vis.

Att ge barnen vårt rum är det bästa jag gjort på länge. Nu är det ett av mina favoritrum
och jag har massor av inspiration och idéer på saker jag vill göra där.

Om jag fick jobba med precis vad jag ville så skulle barnrum och barnkläder
vara med på något vis. Jag tycker det är så himla kul!
 
Om ni undrar:

Storebrors tröja, den med kaninen, kommer från Anive for the minors.
Zebraklänning och body från Lindex. Tapeten heter Eden och kommer från Sandbergs
och färgen på väggen var det någon som frågade om.... jag ska leta upp koden. Lovar!
 
Snart måndag igen. Hoppas du får en fin start på veckan.

hej hej
 

4 kommentarer:

  1. Hej!! Vilken helt underbar blogg du har, vi väntar smått så det var perfekt att hitta hit just nu :)
    Jag tror att du är gjord för att jobba med barnrum och barnkläder, du har den rätta känslan.

    Ha en fin måndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. I dag har jag målat en grå/lila vägg i Olles rum. Gaaah, så fint det blev. Nu vill jag måla de andra 3 också, alla utom den som är prickig. Får se, det är lite mer jobb med dem, element i vägen och hyllor att skruva ner. Längtar till i morgon när jag får se den i dagsljus också :)
    Och kanintröjan älskar jag förståss. Kram!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja jag önskar också få veta färgkoden på färgen, skulle göra sig så bra hemma hos oss. Hoppas du hittar den och vill delge oss. Tack för all inspiration och din fina Zizustadt hänger så fint hemma i vårt vardagsrum. Kramar!

    SvaraRadera