fredag 15 november 2013

Min fredag och viktiga saker.


Jag unnar mig en bakelse till kaffet idag. För att det är fredag och för att jag ska börja
jobba med kiosken. Åh vad jag är glad för det.
 


Jag har packat kartor nästan hela dagen nu. För mina fina kunder och för barnen i Filippinerna.
Fram till söndag kl 12.00 går hälften av intäkterna till Rädda barnen.
Titta in här om du vill beställa.
 


Gulskorna  köpte jag på loppis. Kunde inte låta bli och storebror blir nog glad.
Jag tänker på alla barnen som far illa igen. Vi måste ju hjälpa dom, om än lite...
Eller hur?
 
 
 
 Alla silkespapper är återanvända.
 

Och barnen och pappan har åkt bort över helgen. Jag kommer sakna dom så himla mycket,
dom små skatterna. Men jag ska också sova ut. Läsa tidningen till morgonkaffet
och allra viktigast.
STÄDA.
 
Hoppas ni får en finfinfin helg nu.
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du slår in kartorna! Och det låter som du ändå har en ganska skön helg framför dig. Ibland kan det t o m vara skönt att städa och slippa bli avbruten.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ohhh vad du är värd det. Ni är så bra på det, att låta varandra få njuta själva. Hör av dig om har tid för en kaffe. Kramar

    SvaraRadera