tisdag 25 juni 2013

Om Klänningen. Den vackraste. Och blommigt tyg.


Här har ni en frukost och tyget som jag köpte metervis av på Ikea igår.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha det till. Men som duk i alla fall och kanske syr
jag kuddar. Mönstret får mig att tänka på den här vackra tapeten.

Doftpionen rasar och jag dricker kaffet svart och längtar efter något, men
hittar inte riktigt orden.
 
Och klänningen. Min mormor förlovade sig i den på 20-talet. Förstår ni hur vacker?
Samma färg som dina pompoms, sa mamma, var ska den annars hänga
om inte hos dig?
 
Så skir att den nästan gick sönder när jag försiktigt provade den på morgonen.
Jag funderar på hur jag vill fotografera den i någon vacker miljö
på någon vacker person. Vi får väl se...
 
Ikväll ska jag träffa tjejerna som jag ska dela ateljé med. Nu är det nära
och det pirrar inombords av alla idéer. Om en vecka flyttar jag dit...
 



4 kommentarer:

  1. Beautiful pictures and lovely ceramic!

    x

    SvaraRadera
  2. Dina bilder alltså! Och det där tyget, har stått och fingrat på det några gånger jag med... nu när jag tänker på saken kanske det skulle kunna passa som gardiner i sovrummet, måste tänka på saken. Hittade ett fint gammalt tyg (http://harnite.blogg.se/2013/june/projektet.html) på secondhand som jag hade tänkt ha, men det såg lite för crazy ut, så nu blir det något annat av det istället!

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder, tyger och allt! Så kul med ateljé, det vill jag också ha, igen. Jag delade en förut med kompisar. Det är så kul! Ha en fin dag. Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Det där tyget har jag spanat in men inte vetat vad jag ska ha det till. :) Kanske en duk.

    Och klänningen. Ser ut som en dröm.

    SvaraRadera