onsdag 26 juni 2013

Små saker att bli lycklig av.

 
Det spöregnar utanför och jag kurar in mig i min nya fouta från House of rym och
rullar arken från Carta Varese. Dom var ännu ljuvligare än jag kunnat föreställa mig.
Helt underbara.
 
Bara en sådan liten sak, som ett blommigt pappersark, kan göra mig alldeles jätteuppfylld
och genuint lycklig. Jag vet inte om det är ytligt? Men jag tänker att det handlar
om ganska små och enkla saker.
 
 En vacker kopp, blommor, en låt, en handskriven lapp eller ett fint mail också för den delen.
Små ting i vardagen. Det krävs inte så mycket för att jag ska bli uppfylld och inspirerad.
 
Någon skrev i en kommentar för ett tag sedan, att vår ateljé vore ett roligt resmål i
sommar. Jag glömde svara att jag både blev glad och att det kanske kändes lite för stort.
Vi vet inte riktigt formen ännu, vad vi fyra tjejer som inte riktigt känner varandra, kommer
att utveckla tillsammans och på egen hand.
 
Men om du är i Göteborg i sommar och vill titta förbi och ta en kaffe, kanske köpa en
karta eller bara se min lilla inspirationshörna, så får du självklart maila mig
och så ser vi om det passar!
 


5 kommentarer:

  1. Jag är likadan. Kan bli så lycklig av något vackert, något fint, något som får hjärtat att banka lite extra.

    Arken är alldeles underbara och du har fått mig att bli mer och mer förälskad i mönster av olika slag.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackra papper! Förstår att du blir lycklig av dom. Jag ska nog beställa hem ett gäng egna snart.

    Blir spännande att se sen vad ni hittar på i er atalje, förresten. :)

    SvaraRadera
  3. oj, så vackra! jag tycker att det är precis tvärtemot ytligt, att glädja sig åt dom små sakerna i livet. som microyoga/-meditation. ska vi bara vänta på dom stora sakerna att bli lyckliga över, då blir livet bra tråkigt, och vi blir bra tråkiga människor också. jag kan studsa och bubbla av glädje, bara över en fin sak - över nagellacket som var mycket snyggare än jag kunnat ana, över hur snyggt det blir med neonmålade krukor, över blomskott som börjar ta sig, över snygga matförpackningar... :)

    SvaraRadera
  4. Förstår dig till fullo! Underbara papper!

    SvaraRadera
  5. Och jag blev tex lite extra lycklig när jag fick hem en viss karta som var så vackert inbunden. Lite fint silkespapper, fintejp och en blommig liten tygbit gjorde min dag ännu finare än vad den redan var. Tusen tack!

    SvaraRadera