fredag 13 september 2013

Tiden som går... och loppis igen.


 Hejdå! Nu åker jag spårvagn till England, sa storebror på morgonen, och ville
ha sin loppishöstjacka på sig. Nej, spårvagnen är trasig så jag tar tåget i stället,
och bärandes på min Mulberrykalender frågade han försiktigt;
får jag låna den här mamma?
 
Och han fick rita hur mycket han ville på papprena från förra året och vi
hittade hjärtat från datumet då lillasyster var beräknad, och han mindes att
han åt pepparkakor då runt den tiden.
Och han har blivit så himla stor tänker jag. Kan minnas tillbaka så långt
och säga nästan vad som helst. 3 år snart.
 
 
Någon undrade om jag har några loppistips och jag vet inte om jag är så himla
bra på det egentligen. När jag går på loppis så släpper jag alla tankar på både storlekar,
flickigt och pojkigt. Jag köper bara precis det jag tycker är fint.
 
 
Storebror gillar kjolar och finskor och poliser och hattar och.... jag samlade ihop en hel
massa saker på bakluckeloppisen och betalade nog inte ens hundra
allt som allt.
 
 
Utklädningskläder till födelsedagen tänker jag.
 
 
Det är för stora skor och en byxdress som kanske passar en tioåring, ballerinaskor och
polispyamas och jag tror faktiskt att han kommer bli väldigt glad när
han öppnar paketet...
 
Hoppas Du som tittar in här får den bästa fredagen nu,
vi åker till landet en sväng. Hej!
 


2 kommentarer:

  1. Härliga fina P <3
    Jag hänger med honom på tåget mot London, lätt!
    Ha en skön helg på landet. Gärna promenad snart.
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd! Jag skulle verkligen vilja fynda mer på loppis, både för miljön och för ekonomin. Barnkläder går ju faktiskt att hitta relativt billigt...

    Hoppas att ni får en fin helg på landet!

    Kram Daniela

    SvaraRadera