onsdag 8 maj 2013

Up the wooden hills.



Hos Lisa Marie är allt så vackert. Som en dröm att komma in där. 
Det är pastell och blommigt och vackra stilleben. Körsbärskvistar
och den finaste blandning av porslin jag sett. Till och med disken blir vacker här.
I taket hänger tranor och lyckobåtar och pom-poms och på klädställningar
hänger klänningarna som hon syr under namnet Up the wooden hills.

Vi möttes första gången på Basaren och jag tänkte direkt att hon var en sån
som jag skulle vilja prata mer med, men hann inte då.
Så idag var jag och lillasyster där på förmiddagen och fikade croissanter 
och jordgubbar och pratade om bra saker.

Jag köpte med mig fem nya tranor i vackra mönster som Lisa själv har skapat.
För jag har väl sagt förut att jag är en upphakningsperson. Ni kommer
 se ännu fler tranor och pappersbollar här skulle jag tro...

Titta in hos Lisa Marie och inspireras, eller leta upp henne på Instagram: 
@upthewoodenhills för ett makalöst vackert galleri.

Imorgon ska jag försöka hinna presentera en vinnare av Zizustadt
och hoppas ni får fina lediga dagar <3

3 kommentarer:

  1. Oh, så vackert!

    Känner igen det där om att haka upp sig på saker. Är likadan själv... :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! ♥ Vilka fina bilder du tog! Alltid roligt att se sitt hem utifrån någon annans ögon. Måste passa på och tacka för det fina teet och chokladen. Blev så glad! Vi får boka in en träff snart igen, det var så trevligt och inspirerande att träffa dig! Hoppas du gillar tranorna :)

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på vackra ting! :-)

    SvaraRadera