tisdag 18 september 2012

Te och lite annat.







Jag köper nog minst ett tepaket i veckan. För att det är gott på hösten, men framför allt
för att paketen är så fina.
 
Jag letar som en galning på blocket tradera bukowskis och secondhandbutiker
efter ett nytt köksbord,
 
och äntligen hittade jag en fin barnsäng där som kommer på söndag om inget går snett.
 
Idag kom mamma hit och hjälpte mig att städa hela lägenheten.
Känslan av nytorkade golv och doften av rent är oslagbar.
 
Ute spöregnar det men här inne känns det fint att vara
 ikväll.

5 kommentarer:

  1. Fina tepaket. Var har du hittat dem? Jag älskar vackra mönster och tryck och samlar på mig lite som du. Te är gott det med ;-)
    Och mammor. Vad kan man säga?
    Känner du dig mer redo nu? Det kommer bli bra det här.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Visst är dom. De från garant är köpts på Willys! Kostar nästan ingenting. Clipper-teet är köpt på en ekobutik här i Gbg, men har också hittat det i en mindre närbutik så det kan nog finnas lite här och där. Tycker det är ett jättebra sätt att enkelt pigga upp mig själv - ett litet tepaket bara så känns det lite finare i hyllan:) hoppas du hittar!

    Och mammor - underbart. Så glad att hon finns. Och nu känner jag mig mer och mer redo för varje dag. Det är ju så himla spännande också! Det kommer bli bra..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har ett fint språk, som känns varmt.
    Och ett vackert hem.
    Jag tänker att dig vill jag följa mest hela tiden.
    Fast att jag glömmer.
    Men nu finns du på min favvo lista.
    För att jag inte ska glömma.
    Känns fint.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej raraste! har haft så fullt upp här och har fortfarande, men kikar in lite snabbt mitt i städningen av källaren :))) har fått sån energi att ta tag i allt det där nu med Liten på dagis! måste kika mer sen ikväll när jag får tiden tillbaka, men måste bara säga att...du du duuu! den där underbara tapeten har vi haft hem som prov och förslag till våran hall. väldigt när att det blev den istället, och nu när jag ser den hos er så bara äslkar jag den. måste nog få upp den någonstans i allafall. helt galet fint blev det. så mycket rörelse, natur i den..tycker om...*****

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. happyStar. Åh tack! Så himla fint. Vad glad jag blir... Välkommen hit liksom. Hoppas du får en fin helg <3

    Lycke. Ja ja ja! Jag fullkomligt älskar den här tapeten och alla borde ha en bit av den i sitt hem. Gillar också verkligen naturkänslan i den... Spännande och se var den hamnar hos er:)
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera