tisdag 4 september 2012

Köket.



.
Jag har mest donat runt i köket idag.
 
Här ska ändras om en hel del och jag känner lite hur mina idéer är
på väg att svämma över i en blandning av glädje och stress.
 
In med blommigt i skåpen,
sparar det mer lugna framme, det vit/svarta, en och annan fågel
och lite av det blåvita porslinet.
och känner genast lite
mer ro inombords.
 
Tänker att allt måste hinnas innan barnet
och så är det ju inte, egentligen.
 
Har lyssnat på den här om och om igen.
Skönaste rösten.

6 kommentarer:

  1. Den där känslan. Jag kommer ihåg så väl.
    Jag hade bestämt mig för att vara ledig en månad innan lillebror skulle födas. Behövde verkligen komma ner i varv, ligga på soffan, äta praliner ;-)
    Så blev det - en dag - sen kom lillebror Nu vill jag inte stressa upp dig på något sätt men den där förväntan. Av att inte veta när. Det är rätt mysigt blandat med en del rastlöshet.
    Och att snusa små barnkläder och minnas. Mmmmmmm. Jag kan inte göra mig av med alla de där sakerna även om vi bestämt oss för att två barn är bra det. Har rensat ut lite men vill inte släppa iväg allt.
    Försök njuta stunden och blommorna du plockar med dig hem.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Det første billede er så fint, så fint!
    Kram Sophie

    SvaraRadera
  3. Det kallas för att boa in sig före barnet kommer :-)
    Hittade hit från Krickelin.

    SvaraRadera
  4. En liten hälsning bara om onsdagen. Lika fint som alltid att titta in här. Kram!

    SvaraRadera
  5. mysigt i ditt kök,
    där kan man hänga skönt...

    SvaraRadera
  6. Tack - så glad att ni tycker om vad jag visar!

    och ja... boa in sig. Känner igen det från förra gången. Det blir ett nästan orealistiskt före och efter bebisen tänk:)

    kram

    SvaraRadera