torsdag 3 maj 2012

Dom senaste dagarna.

Dagislämningarna är hemska. Han klänger om min hals som en liten apunge och vill aldrig släppa taget. Snor och tårar som sprutar. Mammmma, mammmma gråter han. Och mamman. Hon går där ifrån med gråten i halsen och gråter sen när ingen ser. går med rödgråtna ögon till franska bageriet och köper bröd. Försöker tänka bort dåliga samveten. Och sen fem timmar av egen tid. Eftersom det fortfarande är inskolning, och P ska vara på dagis fem timmar själv men med en förälder tillgänglig, så är jag ledig.  F e m t i m m a r  e g e n  t i d. F l e r a  d a g a r  i  s t r e c k. Jag måste säga att jag njuter, samtidigt som jag längtar. Jag har flyttat ut på balkongen. Suttit i timmar med kaffe, smoothie, silkespapper, kulor, snören, tidningar. Emellanåt har jag bara stängt ögonen och lutat mig bakåt, solat och tänkt färdigt tankar.




3 kommentarer:

  1. Men, lilla Pallisen! Fy farao vad jobbigt det måste vara - jag kan inte ens föreställa mig det. Hoppas att det vänder, och snart blir bättre.

    Varmaste kramar till er, och tack för sist!

    SvaraRadera
  2. Kram
    Jättejobbigt med dagislämningar som blir så, men det blir bättre med tiden just nu är hon ivrig att komma iväg på morgonen :)
    Ibland har hon också haft perioder då hon först inte vill gå till dagis och sen inte vill gå hem. Det är svårt det där. Jag brukar ringa och fråga hur det gick om hon är väldigt ledsen när jag lämnar. Känns som vi har bra kontakt med personalen och så.

    Tack för dina bidrag till M rum hon jätteglad för rummet trivs verkligen jättebra i det.

    SvaraRadera