lördag 26 november 2011

Får man skriva sånt här?

Jag har varit på förhandling i förvaltningsrätten - överklagat ett sjukpenningsbeslut från förra sommaren. Och fick avslag igen. Förlorade rätten till en ganska stor summa pengar som jag förlorade när jag var sjuk. Det var inte ens en tillstymmelse till förståelse. Klart du kunde ha jobbat. Så klart. Trots att det i ett läkarintyg stod depression, i ett annat stressreaktion, i ett tredje uppradat symtom på detta och alla tre läkare tyckte att jag inte borde jobba. Så klart jag borde ha jobbat med dom där besvären det fattar väl vem som helst. Gravid i sjunde månaden också. Klart jag borde ha jobbat. Punkt slut. Och just det. Jag jobbar med människor som själva mår dåligt psykiskt.

Men jag förstår inte. Tycker. dom. verkligen. så? Dom som satt med på förhandligen. Tycker svenska folket verkligen att det ska vara så? Att det ska ta år att komma tillbaka ekonomiskt efter en sjukskrivning på några månader. Jag blir liksom mer sjuk av att systemet är så sjukt. Jag förstår inte. Punkt slut.

Slutgnällt.

Jag vill ju att detta ska vara mer en fin blogg med bilder att inspireras av. Så det här
inlägget hör ju inte hemma här egentligen. Men jag var bara tvungen att skriva nåt. Göra av
det nånstans. Nu är det lite adventstämning i vårt kök.



Fin advent till er alla! För det är väl imorgon? Plötsligt blev jag osäker...

2 kommentarer:

  1. Åh gud, vad ledsen jag blir för din skull. Jag fick också helt avslag från förvaltningsrätten för några veckor sedan...Det är verkligen helt sjukt. Att man inte kan få vara sjuk ett tag. Jag vet inte vad jag ska säga om det här, har varit arg i ett års tid p g a sådant här. Speciellt när vi är så många som drabbas. Och speciellt när dom som drabbas aldrig skulle utnyttja systemet själva. Nej, jag blir bara ledsen...

    Och JA, det är första advent idag :) Tänk vad tiden går fort. Jag ska upp på vinden och leta fram ljusstakar och julpynt idag tillsammans med dottern och julmusik strömmande från högtalarna. Så kan förvaltningsrätten ta och gräva ner sig nånstans...

    Kram och glad första advent :)

    SvaraRadera
  2. Tittat runt i din blogg och stannar här. Klart att jag förstår att du blir ledsen att det inte finns förståelse i rätten, trots läkarintyg.

    Man behöver både förståelse och pengar.

    Ha det gott. // Lissen

    SvaraRadera