fredag 12 april 2013

Fredagsmood.

 

Fredag är min favoritdag. Men inte idag.
Jag känner mig alldeles hård, kantig och vass inombords och det är
hög tid att börja skriva listor på allt som snurrar i huvudet.
 
För att göra livet lite finare, köpte jag blommor och Sköna hem 
där man hittar Johanna Laskeys förra lägenhet i ett fint reportage.
Jag orkade inte gå längre än till hemköp i regnrusket, så det blev tulpaner
fast jag längtar efter blå anemoner.
 
Jag lyssnar på Miss Li fast jag alltid tänkt att det inte var min musik. 
Och unnar mig en kaka till kaffet eftersom det är fredag.
Och så längtar vi så fasligt mycket efter att få använda vårskor och
byxdressar här.
 


6 kommentarer:

  1. Hoppas dagen vände! Själv har det inte blivit mycket gjort här, på min lediga eftermiddag, men det kanske är lika bra det, behövs väl det med ibland...

    SvaraRadera
  2. mmmmm thank god it's friday!
    hoppas du mjuknar imorgon.
    det är så fint och ljust hos er.
    kommer gärna och hälsar på i göteborg en dag...
    och jag älskar beach house. en utav mina favoriter är 10mile stereo.

    önskar dig en en fin helg!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Vad vackert!:) Får man fråga var du har köpt den fina vasen?

    trevlig helg!

    /Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla! Jag blir så glad. Vasen är köpt på anyhow i Göteborg häromdagen. Butiken stänger igen 21 april så just nu är det 50 %. skynda fynda om du bor i stan.. Trevlig helg tillbaka!

      Radera
  4. tänk vi är så lika. jag jobbar med det där stridiga inuti..förstår inte varför det ska strida. brukar tänka att jag släpper taget. lägger över mig och min vilja till en högre gudomlig makt...så brukar lugnet lägga sig lite i mig. men det är också att jag vaknar med värk och stelhet. då brukar jag tänka.."idag ska bli den bästa dagen i mitt liv" sen smyger jag upp och gör uppmjukande gymnastik på golvet innan jag hämtar Liten..(ler) Här är morgon en lördag och jag tycker om ditt bord..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. Hoppas dagen blev bättre. Miss Li är faktiskt duktig hon, brukar lyssna på hennes vemodssånger med en glad twist ibland.

    SvaraRadera