Visar inlägg med etikett Fotografi. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fotografi. Visa alla inlägg

onsdag 22 januari 2014

Vårinspiration.


Riktigt gott kaffe, bröd från bageriet och blommor blommor blommor....


Det måste vara det bästa för vardagslyxkänslan. I dag är det precis så lyxigt eftersom jag 
skulle inspirationsplåta till Le kiosk. På vägen från blomsteraffären gick jag förbi 
franska bageriet och köpte danskt rågbröd. Och i den grå anteckningsboken finns
min långa att göra lista som mest bara känns rolig.


Spraykannan på bilden gav jag till mamma i julklapp, men jag är väldigt sugen på en egen
för den är så otroligt fin tycker jag.
Och vet ni vad? Just nu kan du tävla om en sådan på Kioskens blogg. Titta gärna in där, 
och spara gärna länken i era listor, för nu kommer det bli tätare uppdateringar
när jag har börjat jobba på riktigt igen.

Ha en fin onsdag nu!

torsdag 28 november 2013

Lite av vad jag har sysslat med idag.

 

Och imorgon fortsätter det... och lite mer ska jag berätta om dom här
sakerna snart.
 
Till dess tycker jag att ni ska titta in i min systers vackra hem här.
 
Och tack tack snälla ni för att ni hejar på mig och Mackapär i vårt projekt
Jag har helt klart fullt upp just nu med bloggar och styling och
Basar och mina nya print och beställningar.
Men mest är det bara roligt.
 
Idag trodde jag dock att jag på allvar höll på att få en stroke när jag rusade
runt här hemma med en smärta över bröstet och en konstig känsla i armen.
Men så stannade jag upp, andades och började göra allting långsamt.
Och då släppte det.
 
Kom ihåg att ta hand om er själva <3
 
 


fredag 22 november 2013

En fredag med Le kiosk jobb.


Klockan 04:48 började min fredag. Och sen har jag befunnit mig i
en annan värld sen dess. Först det trötta. Och sen ett sånt där riktigt skönt flow
som gör att all tid försvinner och man glömmer äta för att det är så roligt.
 
Idag har jag plåtat både inspirationsbilder, produktbilder, finheter och
lite åt det juliga hållet. Allt för den fina kioskens skull. 
Några bilder från dagen här ovanför.
 
Jag kan berätta att väldigt snart så kommer en ny blogg för Kiosken att finnas
för alla nyfikna. Nästa vecka någon gång. Hoppas du vill följa med där
också. Jag säger till när det är dags!
 
Nu ska jag avrunda min arbetsdag och gå hem och njuta av alla mina
vackra blommor och  hinna leka med dom små innan dom somnar.
 
Finaste helgen önskar jag dig som tittar in hos mig.
 


torsdag 31 oktober 2013

Vi tog med oss kakor och gick till skogen.


 Det måste vara det bästa för själen att andas frisk luft, gå i prasslande höstlöv, känna solen 
leta sig in mellan grenarna och se sina barn rusa omkring och leta skatter och upptäcka.
Igår hade vi en väldigt fin eftermiddag. Tack för det <3
 
Idag packar jag kartor till flera butiker. Så himla kul! Jag lyssnar på Pumpin blood och
känner mig så mycket gladare än igår.
 

onsdag 25 september 2013

Om teer och dom mjukaste barnkläderna.


Höst betyder mycket te och jag har alltid svårt att välja.
Den största koppen jag någonsin ägt fick jag av Krickelin, tillsammans med
lemoncurd och bra samtal för några dagar sen.
 

På förmiddagen tog vi tag i att fotografera plagg för Medveten mini.


Det blev kanske totalt hundra bilder.
 

Att fota barn är ganska svårt och jag vill inte styra för mycket. Eller rättare
sagt det går ju inte ens.
 

Det ska vara lekfullt och otvunget.


Vi tog fram den mjukaste pläden och pussel...
 

Och ni ser väl att dom här kläderna är helt underbara? Så otroligt fin kvalitet att det känns
enormt lyxigt att sätta dom på lillasysters lilla kropp. Koftan från Serendipity är i 100%
mjukaste bomull och färgen persika. Byxorna kommer från Imps&Elfs
och är även dom gjorda i 100% bomull. Två helt nya märken för mig men som jag
hemskt gärna klär på mina barn i fortsättningen.

Och förresten! Om du inte bor i stan, eller inte vet vart du kan handla clipper teer,
så kan jag berätta att även dom finns hos Medveten mini.
 

onsdag 21 augusti 2013

I lördags.

  
 
Det var min syster som gifte sig på klipporna vid gamla Masthuggskyrkan. Himlen var
alldeles blå just den här eftermiddagen och efter själva vigseln lyssnade vi på Håkan
och drack champagne. Ett mycket litet men fantastiskt vackert bröllop.
 
Det var inte min uppgift att fota, men jag ville göra det ändå så klart.
Jag använde mitt 50 mm objektiv och tog mest närbilder och 
detaljer som blommor, spets och hår.

söndag 18 augusti 2013

Hjärtan till dom här fina.

 

 
Min syster kommer till oss mycket oftare nu när hon är ledig. Jag tror vi laddar upp
 
Vi har ätit Pärlans och skorna jag köpte till lillasyster var för stora men så himlens
söta om du frågar mig.
 
Paketet var till paret som gifte sig igår. Och jag fick äran att köpa med mig blommor
i två olika buketter från några som inte var där. Att plocka ut det allra finaste ur en
blomsteraffär är bland det bästa jag vet.
 
Trots att det stod regn i tidningen, blev himlen alldeles blå när dom sa Ja
och kanske att jag kan visa lite fler bröllopsbilder sen, från klipporna med
den vackraste utsikten över Göteborg.
 
Helgens låt är Crucify your mind. Om du inte redan har sett Searching for sugarman,
så gör det nu. Nu blir det sommarprat med Malik Bendjelloul.
 

måndag 15 juli 2013

Nu är vi här igen.


  
 Det är något väldigt rogivande med att komma till en plats där allt ser ungefär 
likadant ut från år till år, till skillnad från vardagen där jag finner ro i att konstant
flytta om, byta plats och ändra.

På landet fick jag ligga kvar i sängen varje morgon, för fina pappan gick upp med
barnen klockan fem eller sex. Och varje morgon fanns det nybakat bröd till kaffet
som man tog med sig ut på trappan.
 
Dikeskanterna var alldeles fulla med ängsblommor och smultron. Att låta lillasyster
smaka för allra första gången var bland det bästa. Vi tog barnen i skrindan och
plockade och plockade.

Allt det där som jag tycker så mycket om. Knotiga gamla äppelträd, vackra tapeter,
knarriga golv, klängrosor, svalor och surr och närheten till vatten. Det ger både
ro och längtan för en själ som min.

Jag gick mina egna små promenader för att skingra tankarna. Plockade smultron
och blommor. Lila och gula och en salig blandning. Fotograferade och gjorde
en glasstårta.

Nu är vi hemma igen och jag har en hel hög av idéer som väntar.