Visar inlägg med etikett Vardag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vardag. Visa alla inlägg

torsdag 27 februari 2014

Om blommor och lite mer.


Jag gjorde yoga just den här morgonen. En alldeles speciell sort som ska frigöra stressen i kroppen.
Jag låg till och med kvar på mattan och andades en extra minut.
Efter kaffet gick jag till blomsteraffären.


Vita anemoner och clematis, fint ihop tycker jag. Jag älskar att stå där och välja och kombinera
och ibland tänker jag att man kanske skulle valt florist som yrke. 
Stolen är min drömstol, men det här är grannens.


Blommorna fick följa med lite överallt idag.
Imorgon är det fredag och på lördag är det Kustfolk.


Ska du dit?

onsdag 26 februari 2014

Fin jobbdag.



Idag lånade jag min väns hus för att jobba i. Så himla kul att gå runt med kameran i någon annans hem.
Stellan var med mig nästan hela tiden <3


Vi har känt varandra så länge jag kan minnas och det känns alltid som hemma att komma till henne.
Det är snyggt, personligt och väldigt ombonat. Den mörka möbeln där
kommer från mina föräldrar.


Hon kom hem på lunchen så vi hann ses en liten stund. Jag hade med franskt valnötsbröd och hon fixade
soppa. Den fina keramikskärbrädan har hon också gjort. Helt underbar.


När jag kom hem hade jag fått paket... Som jag älskar dom här paketen
Och alltid med en mängd silkespapper runt i finaste färger som jag försöker återanvända
när jag  skickar mina kartor sen.

Nu är min arbetsdag slut och barnen ska hämtas men på fredag har jag en 
liten överraskning.

söndag 16 februari 2014

En söndag.



Att vakna till ett sånt här hembakat är fint.


Det blev Linnea i hallen igår. Det allra sista tar vi en annan dag sa vi. 
Och kängorna köpte jag till lillasyster på Vintagefabriken när jag var i Stockholm.


Jag har ljummet kaffe med mig överallt och placerar ut dom snart vissna blommorna i små vaser.
Jag känner mig ledsen idag men orkar inte förklara varför.

Snart tillbaka.

torsdag 13 februari 2014

Mellan igår och nu.


Snittblommor. Vetegräs. Ekobär. Blodapelsin. Kokosvatten. Och inre ro.
Igår var allt dimmigt och jag låg med stängda ögon större delen av dagen med hemsk migrän.

Foto: For good luck.

Men där nånstans mellan vakenhet och sömn, klickade jag hem en Maneki-Neko från  
For good luck. Storebror kommer nog bli lycklig när han öppnar paketet.


Och min syster skickade bilder på dom finaste tvillingarna. Så spännande att ha tvillingar
så nära. Den ena så lik mina barn och den andra någon annan.

Foto: Tant Johanna.

Och Johanna visade sitt jobb där hon tolkat Sadolins trendfärgskala 2014. Och
ni förstår att jag blev extra glad väl? Zizustadt passar perfekt in tycker jag och himla
fint tolkat av Johanna.


Och nu har jag precis stjälpt i mig den här. Lyssnar på Seinabo Sey och idag 
känns så himla mycket lättare än igår.

måndag 10 februari 2014

Lite tyg och lite tapet.


Egentligen skulle jag och Nina ses idag och ta våriga bilder till kiosken.
Men för tredje veckan i rad måste vi ställa in på grund av sjuka barn. Så himla trist. 
Innan jag fick barn tänkte jag aldrig på sjukdomar ens.


Idag har jag istället tapetserat en liten bokhylla med grå Kaspar.
Och några lådor med hästar.


Jag har möblerat om hemma och fått en leverans med tyger som ska bli till något fint en annan dag.

Men nu måste jag plocka undan snabbt och hämta mina barn.

hej hej.



måndag 20 januari 2014

Nu börjar en ny fas.


Min första jobbdag börjar med panodil och kaffe, pappans bröd och råsaft av
grönt äpple, kiwi, lime och mynta.

Jag känner mig lite överväldigad över tiden jag plötsligt har nu.Tid till alla mina idéer
och lösa trådar. Och kanske är det någon som undrar vad sjutton 
jag ska jobba med nu egentligen?

Jo. Lite av varje blir det ju. Ett antal timmar med Nina och Le kiosk. Jag har en del
idéer och saker på gång när det gäller Zizustadt. Kanske att det kommer 
komma en öst eller väst framåt våren...

Jag har några fotograferingar inbokade och snart kommer du att få veta mer 
om det, och kanske finns det någon som själv är sugen på att bli 
fotograferad?

Jag har några spännande saker på gång som jag inte riktigt vet ännu hur det 
blir med och jag har även fått göra lite inredningskonsultation under hösten.
Och så är det bloggen...

En salig blandning som ni märker. Ibland blir jag galet stressad av att det är 
just precis så här. Rörigt. Och kanske är det därför som huvudet dunkar alldeles
för ofta. Men jag gillar det också... Det passar mig att få lägga upp tiden och
innehållet, att få vara kreativ och påhittig.... och jag tror faktiskt att det gör mig till
en bättre mamma än om jag skulle gå tillbaka till det gamla.


tisdag 14 januari 2014

Tankar från sovrummet.


Idag jobbar jag från sovrummet. Äter frukost och dricker kaffet här på min 
nya favoritplats. En olustkänsla från igår dröjer sig kvar. Något som inte 
får hända hände ändå.

Jag köpte tulpaner efter dagislämning, mina första för i år. Och handkrämen från 
L´Occitane doftar så mycket citron att den är beroendeframkallande. Min kalender 
är jag också beroende av och jag måste skriva ner precis allt för att minnas.

Jag tänker mycket på bloggens form just nu. Inser att min egen saknar kontinuitet 
och tydliga kategorier... jag kör mest på känsla och ibland verkar det
bara rörigt kan jag tänka.

Nu när mer tid kommer att finnas tänkte jag skärpa mig lite på den punkten.
Så jag frågar Er: vad önskar ni här på Så fint jag vill under våren?
Jag blir verkligen jättepeppad av att höra tankar och önskemål, stora och små. 
Om ni vill.

Och Tack för alla fina ord igår. Det gör mig så glad och tacksam.

kram <3

söndag 5 januari 2014

En sån där förmiddag att spara extra i hjärtat.


Idag var det plötsligt så skönt ute och vi tog med oss barnen till Röda sten.
Älskar det stället. Havet. Det ruffiga. klipporna. Utsikten. Vinden. Saltdoften.
 
Och kanske att inte så mycket av allt det där kom med på bild.
Men vi åt korv med dinglande ben mot en
graffittivägg. Sprang upp och ner i skaterampen med kittlande skratt i magen
och åt våfflor på ångbåtscaféet.
 
Oj vad jag älskar dom där två små människorna.
 
Efteråt åkte jag till stan och köpte en råsaftcentrifug och två yogapass är bokade.
Jag är så himla peppad att ta hand om mig själv nu och om du har något
fantastiskt recept på bästa råsaftkombinationen så berätta gärna...
 
Nu blir det film. Hej hej!
 

tisdag 17 december 2013

Snart jul...


Det ligger ett vackert paket här, med gnistrande stjärnor på, och väntar på
att barnen ska öppna det. Mest förväntansfull är nog mamman.
 
Vi drog igång ett pepparkaksbak här på morgonen för att få in lite julfeeling,
men lillan var för trött och åt mest deg. Det blev några tjocka brända hjärtan tillslut
men dom flesta fastnade på plåten.
 
Idag är det en filt över axlarna, tända ljus och ett regn som precis slutat smattra
mot rutan. Jag önskar oss snö i julklapp, för barnens skull och för ljusets skull.
Vi ska fira jul hemma hos oss och i eftermiddag ska vi ta en loppisrunda och
leta upp julporslinet.
 
Och jag vill hinna göra en krans liksom denna. Oj så vackra bilder. Tack Krickelin
för tips.
 
Ha en fin tisdag nu.
 
Ps. Jag har ju glömt att svara... Tavlan med Ö:et är från Röhsska.
 

lördag 7 december 2013

Lite vardag fast helg.

 
 
 
Den här dagen har varit fin nästan rakt igenom. Lite tårar och omplåstring
 på kvällen sen. Våra barn älskar att klä ut sig och speciellt mycket tycker
dom om kjolar och tyll. Nu förtiden kommer lillasyster själv med den
ljusrosa kjolen och vill ha hjälp att sätta på den.
 
Tiden går så fort och jag har stressat så mycket på sistone. Mest inombords.
Över framtiden, att lillasyster börjar förskola, mina olika jobb och brist
på jobb och att få ihop alltihop.
Men det blir bra, det lovar jag mig själv.
 
Tänker att jag kanske borde köpa något sånt här att hålla nära huden och
att jag borde boka den där yogakursen jag pratar om. Nu på kvällen när
det blivit alldeles tyst lyssnar jag om och om igen på
 
 

torsdag 28 november 2013

Lite av vad jag har sysslat med idag.

 

Och imorgon fortsätter det... och lite mer ska jag berätta om dom här
sakerna snart.
 
Till dess tycker jag att ni ska titta in i min systers vackra hem här.
 
Och tack tack snälla ni för att ni hejar på mig och Mackapär i vårt projekt
Jag har helt klart fullt upp just nu med bloggar och styling och
Basar och mina nya print och beställningar.
Men mest är det bara roligt.
 
Idag trodde jag dock att jag på allvar höll på att få en stroke när jag rusade
runt här hemma med en smärta över bröstet och en konstig känsla i armen.
Men så stannade jag upp, andades och började göra allting långsamt.
Och då släppte det.
 
Kom ihåg att ta hand om er själva <3
 
 


söndag 24 november 2013

Snapshots från dagen.


En tavelvägg som håller på att plockas ner. Blommor som flyttas runt. Tvätt på tork 
och två skatter framför barnkanalen.

Idag kom ljuset in i lägenheten och vi skruvade upp nya hyllor i köket.
Storebror och jag har varit på danskurs och vi njöt båda av solen i ansiktet 
på vägen dit.

En fin helg har det varit och nu är jag peppad inför en ny vecka.

måndag 18 november 2013

Siklöjan och saker jag hade glömt.

 
 
Måndag igen. Jag har städat och längtat mig igenom helgen till Kens tolkning av
Lill Lindfors.
 
När jag gick igenom skåp och lådor hittade jag saker som jag knappt mindes fanns.
Torkade blomblad bland kärlekslappar. Dom finaste skorna som är perfekta till
lillasyster nu. En fransk meny från 60-talet som mina föräldrar
ramat in någon gång då. En väska jag glömt...
 
Idag är båda barnen hemma och vi planerar att baka chokladbollar och
pyssla i eftermiddag. Medan båda sov samtidigt (!) fotade jag Ulrikas siklöja.
Hon frågade för ett tag sedan om jag ville fota den åt henne och det är ju så himla
roligt och en ära att få göra sådant. Mer av det ska ni få se sen!
 
Ha en fin måndag nu.